--
最近在噗浪上看到了這兩個影片...
兩個都是台美人所拍攝的影片...
老實說起來看了這兩段影片都讓皓雪滿感動的...
就如前幾天皓雪爸與朋友聊天時不經意說了一句:
老實說就算有現在這麼爛的政府,我們還是比許多國家好很多...
我們唯一真的只差一樣....就是沒有國際認可的國家!!

美國十年一次的人口普查又到了....
這個活動希望如果有居住在美國的親人和朋友
請告訴她們一定要在普查時填寫自己是Taiwanese.
這是要保障台美人的權益.....
因為只有明確表明自己的身分才能夠公平的享有美國的福利.....
如果未來想移民美國....
一定也會希望綠卡的配額等都可以跟中國分開算,...
所以在人口普查填寫自己是台灣人
真的非常重要.

以下的MV有相當清楚的歌詞..
皓雪也請了joy幫忙翻譯了一下...
但畢竟這兩天很忙的關係就沒特別潤過翻譯的好壞...
也請所有的朋友若有認識在美國的朋友...
請把這個活動與相關資訊傳達一下...

而在這篇文章也有更多的說名...
為什麼人口普查非常重要?
希望所有的朋友都能努力的把這篇文章傳遞出去...
皓雪也懇請所有在美國的朋友在下個月的戶口普查時...
在國籍的地方填入Taiwanese!!


--
You're taking part in the Census twenty-ten
You’re unsure About the race you’re gonna choose
'cause there is no Taiwanese

/你將參予普查2010….
你不確定選哪個種族….
因為沒有 Taiwanese

On the check-list
I got my pen
and I’m tempted to check Chinese
But I’m not gonna,
‘cause I’m simply Taiwanese
And being Chinese isn’t really the same thing

在選單上
我拿著筆….
我試著選中國人
但我不想….
因為我就是 台灣人…..
而當一個中國人和台灣人不是一樣的事

My friends take time tryin’ to decide
Should they pick Chinese
Or just be uncounted?
I am telling you what I’m gonna do.
So this is what I say
When you come to me and ask

我的朋友試著決定….
應該選擇中國人
還是不被算入??
我告訴你我要怎麼做….
當你來問我時

On the census Twenty-ten
I’m gonna check the
Other box and write that
I’m Taiwanese
A proud Taiwanese
Census twenty-ten

在普查2010….
我會選擇”Other ”這個選項
然後寫說” Im Taiwanese ”….
一個驕傲的台灣人…..
在普查2010….

Walking(on?) the streets
I’m telling people about my choice
I keep on thinking
This is how it ought to be
Laughing on a park bench
Thinking to myself
Hey, isn't this easy?

走在街上
我告訴人們我的選擇….
我一直在想….
這事情本就應該是如此…..
自己坐在公園的長椅上笑著….
….這不是很簡單嗎??

And I’ve got a shirt
All my friends here have one too
It’s getting people to sit up and be aware
They think it’s awesome
And I gotta agree
Its pretty cool to be
Taiwanese

而且我有件T-shirt….
我所有的朋友也有….
這讓所有人都挺胸和注意….
他們認為這很讚~~
而且我必須同意,當一個台灣人是件很酷的事….

My friends take time
Tryin’ to decide
Should they pick Chinese
Or just be uncounted?

I am telling you
What I’m gonna do.
So this is what I say
When you come to me and ask

我的朋友試著決定….
應該選擇中國人
還是不被算入??
我告訴你我要怎麼做….
當你來問我時….

On the census Twenty-ten
Im gonna check the
Other box and write that
I’m Taiwanese
A proud Taiwanese

在普查2010….
我會選擇”Other ”這個選項
然後寫說我是台灣人”….
一個驕傲的台灣人…..
在普查2010….

Spread the news and
Help us get the word out
Be counted
And just write in Taiwanese
Other Asian—Print Race
Census twenty-ten

請大家告訴大家這個消息,也讓這口號傳出去~~
被算入….
就寫台灣人
"Other Asian"的欄位….
正楷寫入族裔….
普查2010/3/3

[Instrumental]
(
樂器間奏)

So when you receive
The census form packets
In your mailbox in March

Don’t forget to check the box
Write that you are Taiwanese
I know you’ve got the pride
And you’re dying to show it
Think I know the solution
So please write in Taiwanese

所以當你3月在郵箱收到普查資料時….
別忘記在框框裡打勾….
寫下你是台灣人
我知道你有這份驕傲….
也很想表現…..
我想我知道解答….
所以
請寫下台灣人

On the census
Twenty-ten
I’m gonna check the
Other box and write that
I’m Taiwanese
A proud Taiwanese

在普查2010….
我會選擇其他這個選項
然後寫說我是台裔”….
一個驕傲的台灣人…..
普查2010….

Spread the news and
Help us get the word out
Be counted
And just write in Taiwanese
Other Asian—Print Race
Census twenty-ten
Write in Taiwanese

You’ve got pride of your heritage
Write in Taiwanese
Census twenty-ten

請大家告訴大家這個消息,也讓這口號傳出去~~
被算入….
就寫台灣裔
其他亞裔….
正楷寫入族裔….

我們有祖先留給我們的驕傲..
普查2010
寫下台灣裔







最後,那個在美國的Michelle與其他的皓雪部落格的好友...
皓雪衷心的懇求你也在地的把這些訊息傳遞出去...
謝謝了!!




















arrow
arrow
    全站熱搜

    皓雪 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()